![]() |
| Max Klinger Sea Deities in the Surf ca. 1883-84 oil on canvas Hamburger Kunsthalle |
![]() |
| Paul Sérusier Gathering Seaweed (Brittany) ca. 1889 oil on cardboard Städel Museum, Frankfurt |
![]() |
| Roman Empire Sea Deities AD 190-210 marble relief (sarcophagus fragment) Rijksmuseum van Oudheden, Leiden |
![]() |
| Roman Empire Siren, Sea Monsters and other Ornaments AD 50-79 fresco (fragment from domestic interior, Pompeii) Getty Museum, Los Angeles |
![]() |
| Claude Monet The Sea, Le Havre ca. 1866 oil on canvas Ordrupgaard Art Museum, Copenhagen |
![]() |
| Burkhard Mangold Herrenwäsche - Vier Jahreszeiten ca. 1914 lithograph (poster) Kunstbibliothek, Staatliche Museen zu Berlin |
![]() |
| Caspar David Friedrich Moonrise over the Sea 1822 oil on canvas Alte Nationalgalerie, Staatliche Museen zu Berlin |
![]() |
| Nicolaes Berchem Scene at an Italian Seaport ca. 1675 oil on canvas Deutsche Barockgalerie, Augsburg |
![]() |
| Paul Bril View of a Seaport 1611 oil on canvas Galleria Borghese, Rome |
![]() |
| Hans Holbein the Younger Ship with revelling Sailors ca. 1532-33 drawing, with added watercolor (study for now-lost mural) Städel Museum, Frankfurt |
![]() |
| Grace Crowley Study of French Sailor 1928 drawing Art Gallery of New South Wales, Sydney |
![]() |
| Gert Jynge Sailor ca. 1920 drawing National Gallery of Norway, Oslo |
![]() |
| August Hagborg Village Burial of a Sailor in the Manche ca. 1910 oil on canvas Musée des Beaux-Arts de Rouen |
![]() |
| Andreas Achenbach Towboat leaving the Port of Ostend 1878 oil on canvas Royal Museum of Fine Arts, Antwerp |
![]() |
| Ivan Aivazovsky The Wreck 1886 oil on canvas National Gallery, Athens |
![]() |
| Gustav Adolf Boenisch Fishery, Solsvig 1832 oil on panel Alte Nationalgalerie, Staatliche Museen zu Berlin |
De gauche à droite donc, les auteurs au nombre de onze: Billaud-Varennes, ci-devant de Varennes comme Corentin était de la Marche; que les sans-culottes appelaient le Roussin d'Arcadie à cause de son poil carotte et de son goût pour Anacréon: Billaud, qui fit Morgan, opéra; Polycrate, opéra; qui sous sa perruque rousse au Louvre a peut-être conscience aussi d'avoir fait pour commencer dans ses petits débuts à La Rochelle Une femme comme il n'y en a plus, comédie; oui, sous la perruque de feu au Louvre c'est à cette comédie légère qu'il pense, ce sont ces vers badins qu'il se dit: et une fois de plus sous sa sérieuse figure il est stupéfait que ces pièces n'aient pas eu le moindre écho, soient tombées sans intermédiaire de sa main dans le gouffre.
– Pierre Michon, from Les Onze (Verdier, 2009)

-c1889-oil-on-cardboard-St%C3%A4del-Museum-Frankfurt.png)
-Rijksmuseum-van-Oudheden-Leiden.jpg)
-Getty.jpg)

-c1914-lithograph-(poster)-Kunstbibliothek-Staatliche-Museen-zu-Berlin.jpg)



-St%C3%A4del-Museum-Frankfurt.png)





