Nicolò Barabino Prophet Isaiah before 1891 oil on canvas (study for fresco) Galleria d'Arte Moderna, Genoa |
Nicolò Barabino Head of Galileo Galilei 1873-74 oil on canvas (study for fresco) Galleria d'Arte Moderna, Genoa |
Nicolò Barabino Profile Study of a Woman 1878 oil on canvas Galleria d'Arte Moderna, Genoa |
Nicolò Barabino Study of a Woman (clothed) before 1891 oil on canvas Galleria d'Arte Moderna, Genoa |
Nicolò Barabino Study of a Woman (unclothed) before 1891 oil on canvas Galleria d'Arte Moderna, Genoa |
Nicolò Barabino Head of a Woman before 1891 oil on canvas Galleria d'Arte Moderna, Genoa |
Nicolò Barabino Study for Historical Scene during the Sack of Rome ca. 1865 oil on canvas Galleria d'Arte Moderna, Genoa |
Nicolò Barabino Guilds of Florence before Enthroned Figure of Faith ca. 1885-87 oil on canvas (modello for mosaic) Museo dell'Opera del Duomo, Florence |
Nicolò Barabino (designer) Guilds of Florence before Enthroned Figure of Faith ca. 1885-87 mosaic Cattedrale di Santa Maria del Fiore, Florence |
Nicolò Barabino Guilds of Florence before Enthroned Figure of Charity ca. 1885-87 oil on canvas (modello for mosaic) Museo dell'Opera del Duomo, Florence |
Nicolò Barabino (designer) Guilds of Florence before Enthroned Figure of Charity ca. 1885-87 mosaic Cattedrale di Santa Maria del Fiore, Florence |
Nicolò Barabino The Redeemer Enthroned ca. 1885-87 oil on canvas (modello for mosaic, purchased by Queen Victoria) Royal Collection, Great Britain |
Nicolò Barabino (designer) The Redeemer Enthroned ca. 1885-87 mosaic Cattedrale di Santa Maria del Fiore, Florence |
Nicolò Barabino (designer) The Redeemer Enthroned ca. 1885-87 mosaic Cattedrale di Santa Maria del Fiore, Florence |
Nicolò Barabino Bozzetti for Allegories of the Hours and the Seasons after 1859 oil on panels Galleria d'Arte Moderna, Genoa |
"La vita artistica di Nicolò Barabino si compendiava fra quelle pareti. V'erano le traccie dei primi tentativi e degli ultimi, per modo che a persona non ignara dell'arte e istruita del suo moderno svolgimento sarebbe apparsa all mente in modo ben netto tutta intera l'opera gloriosa del pittore ligure. E mirando quelle tele insigni, e notando il colorito di esse, sarebbesi confermata l'idea che il Barabino ebbe grandi meriti quale pittore a olio, ma grandissimi, insuperabili quale pittore a buon fresco."
– Edoardo de Fonseca, Nicolò Barabino (Florence: G. Civelli, 1892)