![]() |
Anonymous German Artist The Annunciation flanked by St Felicitas and St James the Lesser ca. 1520 painted lindenwood relief Bode Museum, Berlin |
![]() |
Bernardo Daddi Coronation of the Virgin flanked by the Nativity and the Crucifixion ca. 1338-40 tempera on panels Gemäldegalerie, Staatliche Museen zu Berlin |
![]() |
Bernardo Daddi The Virgin flanked by St Thomas Aquinas and St Paul ca. 1335 tempera on panels Getty Museum, Los Angeles |
![]() |
Master of the Osservanza Triptych Christ in the Tomb flanked by the Virgin and St John the Evangelist ca. 1435 tempera on panel Musée des Beaux-Arts de Dijon |
![]() |
Peter Paul Rubens Lamentation Triptych 1618 oil on panels Royal Museum of Fine Arts, Antwerp |
![]() |
Goswijn van der Weyden Crucifixion Triptych ca. 1510 oil on panels Musée des Beaux-Arts de Dijon |
![]() |
Goswijn van der Weyden Triptych of Abbot Antonius Tsgrooten 1507 oil on panels Royal Museum of Fine Arts, Antwerp |
![]() |
Rogier van der Weyden Middleburg-Altarpiece ca. 1440-50 oil and tempera on panels Gemäldegalerie, Staatliche Museen zu Berlin |
![]() |
Rogier van der Weyden Miraflores Altarpiece ca. 1435-45 oil and tempera on panels Gemäldegalerie, Staatliche Museen zu Berlin |
![]() |
Rogier van der Weyden Seven Sacraments Triptych ca. 1440-45 oil on panels Royal Museum of Fine Arts, Antwerp |
![]() |
Cima da Conegliano Virgin and Child enthroned flanked by St George and St James the Greater ca. 1500 oil on panels, transferred to canvas Musée des Beaux-Arts de Caen |
![]() |
Duccio di Buoninsegna The Nativity flanked by prophets Isaiah and Ezekiel ca. 1308-1311 tempera on panels National Gallery of Art, Washington DC |
![]() |
attributed to Ventura di Moro Virgin and Child enthroned with Saints 1420 tempera on panels Yale University Art Gallery |
![]() |
Lucas Cranach the Elder Electors of Saxony (Friedrich der Weise, Johann der Beständige, Johann Friedrich der Grossmütige) ca. 1533 oil on panels Hamburger Kunsthalle |
![]() |
Johannes Leemans Still Life with Hunting Tackle ca. 1660 oil on canvas Kunsthistorisches Museum, Vienna |
![]() |
Philip Pearlstein Sepik River Triptych 1995 oil on canvas Carnegie Museum of Art, Pittsburgh |
Allez, Monsieur, poursuivez: Carnot, qui fut de la société poétique des Rosati d'Arras avec Robespierre, et dans cette concurrence de jeunes poètes aux Rosati commença à aimer et haїr Robespierre; qui eut sa première célébrité pour des églogues à Bacchus, à Liber, à Pomone, les petits dieux romains; qui n'avait pas vraiment pour vocation d'ensanglanter l'Europe, de hacher au canon les sapinières du Nord, les chênaies du bocage, de placer les généraux de quatorze armées devant la très simple alternative de la victoire ou du couperet, mais de se promener l'après-midi l'été dans de grands jardins sous la fraîcheur des feuilles avec sous le bras son petit calepin, d'y convoquer les êtres de fraîcheur, Bacchus, Liber, pour que Bacchus et Liber consacrent dans la langue des dieux sur le petit calepin l'immortalité de Carnot: qui est connu pour le reste, le couperet, le canon, pas Liber.
– Pierre Michon, from Les Onze (Verdier, 2009)